Klasa pod patronatem

 

          Technik mechanik lotniczy

Technik mechanik lotniczy wykonuje obsługi liniowe i hangarowe statków powietrznych, oceny techniczne oraz naprawy zespołów i wyposażenia statków powietrznych. Technicy mechanicy lotniczy pracują przeważnie na lotniskach przy wykonywaniu obsług technicznych statków powietrznych, ale znajdują również zatrudnienie w firmach zajmujących się serwisowaniem statków powietrznych oraz w zakładach produkcyjnych przemysłu lotniczego.

 

Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia

 

Kwalifikacja MG.31. Wykonywanie obsługi liniowej i hangarowej statków powietrznych .

 

Sylwetka absolwenta:

 

Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik mechanik lotniczy będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:

  • obsługi liniowej statków powietrznych
  • obsługi hangarowej statków powietrznych
  • oceny stanu technicznego statków powietrznych, ich podzespołów i wyposażenia
  • czytania dokumentacji statku powietrznego
  • czytania i wykonywania rysunków technicznych elementów konstrukcji statków powietrznych
  • poświadczania wykonanej obsługi technicznej w dokumentacji statku powietrznego
  • prowadzenia racjonalnej gospodarki materiałami eksploatacyjnymi
  • zapewnienia bezpieczeństwa pracy podczas wykonywania zadań obsługi technicznej statków powietrznych
  • posługiwania się odpowiednimi narzędziami i sprzętem naziemnej obsługi statków powietrznych
  • poszukiwania niesprawności w instalacjach i podzespołach statków powietrznych
  • naprawy silników lotniczych
  • przeglądów bieżących statków powietrznych (przeglądów przedlotowych, przedstartowych, polotowych, specjalnych)
  • diagnostyki i naprawy instalacji i przyrządów pokładowych.

Technik mechanik lotniczy znajdzie zatrudnienie w:

  • zakładach produkcyjnych przemysłu lotniczego, gdzie będzie wykonywał pracę bezpośrednio przy produkcji statków powietrznych i zawiązanych z nimi wyrobów, części i akcesoriów
  • zakładach projektowych przemysłu lotniczego przy opracowaniach technologicznych i konstrukcyjnych płatowca, zespołów napędowych i ich podzespołów, części i wyposażenia statków powietrznych
  • organizacjach obsługowych lotnictwa cywilnego, certyfikowanych zgodnie ze standardami europejskiego prawa lotniczego, w których znajdzie pracę przy bezpośredniej obsłudze i naprawach statków powietrznych jako licencjonowany personel poświadczający kategorii A, B1, B2, B3 lub C
  • na każdym lotnisku jako wykwalifikowany personel poświadczania obsługi statków powietrznych
  • w laboratoriach lotniczych ośrodków badawczo-rozwojowych i aeroklubach lotniczych.

Baza dydaktyczna i warunki kształcenia:

We współpracy z Eme Aero, Ośrodkiem Kształcenia lotniczego Politechniki Rzeszowskiej w Jasionce oraz PCKPEZ w Łańcucie nasi uczniowie będą kształceni z wykorzystaniem:

  • symulatory lotu ALSIM ALX
  • samoloty Socata TB-9 "Tampico"
  • samoloty Liberty Aerospace XL-2
  • silniki PW 1000G
  • modele silników lotniczych
  • pracowania elektrotechniki i elektroniki
  • pracownia komunikacji w języku obcym (ZS2)
  • pracownia rysunku technicznego (ZS2)
  • pracownia elektrotechniki i elektroniki (ZS2)
  • pracownia aerodynamiki i mechaniki lotu (CKPiEZ)
  • warsztaty mechaniczne (CKPiEZ)
  • pracownia awioniki (OKL)
  • pracownia komputerowego wspomagania pomiarów i kontroli jakości (CKPiEZ)
  • pracownia nowoczesnych obrabiarek konwencjonalnych (CKPiEZ)
  • pracownia badań materiałowych (CKPiEZ)

Back to top